Δέησις

ΔΕΗΣΙΣ

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης - Σκιάθος 1851-1911
Σκιάθος, μικρή σε έκταση μεγάλη σε σημασία Οδυσσέας Ελύτης —προφανώς αναφερόμενος στον Σκιαθίτη Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη...

ΕΡΑΝΙΣΜΑ ΕΚ ΤΩΝ ΨΑΛΜΩΝ

Προς σε τας χείρας μου προς σε τους οφθαλμούς μου αίρω
τα φλέγοντα μου δάκρυα θυσίαν σοι προσφέρω
ετάκη η καρδία μου ωσεί κηρός εντός μου
ελέησον με ο Θεός, σπλαχνίσου ο Θεός μου.

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (Ο Κοσμοκαλόγερος)

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Άπαντα Τόμος 5
Κριτική Ν. Δ. Τριανταφυλόπουλος Ποιήματα
Α΄Δημοσίευση 1881

Στοιχεία Επανέκδοσης Εκδοτικός οίκος Δόμος 1988, Αθήνα

Είναι πολύ το πέλαγος, πολύ των οικτιρμών μου
η προσευχή μου εις ναόν φοιτά τον άγιον σου
εις κρίσιν με το δούλον σου μη θέλης να εισέλθης
πριν ή με τα ελέη σου επί της γης κατέλθης.

Η δόξα σου ως ουρανός ατέρμονος απλούται
ενώπιον σου ο Θεός θνητός δεν δικαιούται
το όνομα σου άπειρον πληροί την οικουμένην
συ την ψυχήν μου οίκτειρον την καταβεβλημένην.

Η ύπαρξις μου εις φθοράν και σκοτασμόν κατέβη
κατέστην των μισούντων με και των εχθρών μου χλεύη
οι συγγενείς μου μ' ύβριζον, μ' ενέπαιζον οι φίλοι
τας κεφαλάς των σείοντες, λαλούντες με τα χείλη.

Και πάντες οι θεώμενοι σκληρώς με κατηρώντο
και τόσα βέλη κατ' εμού και ξίφη ημιλλώντο
ω πότε, πότε Κύριε, θα παύσης την οργή σου;
πάσαν αυγήν το στόμα μου λαλεί την αίνεσιν σου.

1881 /30 ετών - (Απόσπασμα) 

(Η προσευχή του κατατρεγμένου)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ Σκιάθος, 1851 - Σκιάθος, 1911

Ρήσεις

Νίκος Μπελογιάννης εκτελεσμένος στον μαντρότοιχο της Καισαριανής, ως μέλος του ΚΚΕ: Ο Παπαδιαμάντης είναι ο μεγαλύτερος συγγραφεύς της νεοελληνικής γλώσσας. Απορώ πως κάποιοι θέλουν να αποδώσουν γραπτά του στη δημοτική ... (Λέγεται πως οι Αριστεροί δεν έχουν θρησκευτικό συναίσθημα) /Θρησκευτικό συναίσθημα μπορεί να ορισθεί ως εκείνο που υπερβαίνει την ατομική υπόσταση, το Δέος για το Άγνωστο (βλέπε Ο άνθρωπος με το γαρύφαλο).

👉 Εταιρεία Παπαδιαμαντικών Σπουδών εδώ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψηλά Τακούνια

Κέικ Μαρμπρέ

Σαλάτα Caprese