Καυτή σάρκα

Εξωπραγματικός ρεαλισμός της καθημερινότητας

Καυτή Σάρκα - Pedro Almodóvar 1998
Καυτή Σάρκα 1998

Θέμα

Ένας περίγυρος της εποχής όπου το καθεστώς Φράνκο αλλάζει προς τη Δημοκρατία ενόσο οι φτωχοδιάβολοι της πόλης έχουν ήδη στήσει τον καμβά της δικής τους ιστορίας που δεν είναι άλλος παρά μια σειρά γεγονότων εξωφρενικών αλλά με στόχευση την ίδια τους τη μίζερη ζωή στις φτωχογειτονιές της Μαδρίτης: μη λείποντος του τραγικού - με την παράλυση του Νταβίντ που ωστόσο παίζει μπάσκετ σε καροτσάκι κι έχει παντρευτεί την Ελένα που γυροφέρνει ακόμη ο Βικτόρ ενώ το άλλο ζευγάρι του αστυνομικού με τη γυναίκα του που νομίζει πως τον απατά και όντως, καθώς τώρα τη βλέπουμε να έχει σχέσεις με τον Βικτόρ.

Πρόλογος

Από τα πρώτα έργα του Pedro Almodóvar με θέμα παρμένο από τη ζωή του προλεταριάτου (περίπου) - αν θεωρηθεί πως το περιβάλλον των κακόφημων οίκων, των φτωχών αστυνομικών, των άρτι αποφυλακισθέντων, των χρηστών ουσιών, ανήκει σ' αυτή την κατηγορία. Μια ταινία για τον κόσμο των λαϊκών γειτονιών και των περιστατικών απ' τις ζωές των φτωχών - ενίοτε περιθωριακών κατοίκων των μεγαλουπόλεων.

Περίληψη

Η ταινία ξεκινάει με δύο μέρη που εντυπωσιάζουν με την ευελιξία του φακού και την αμεσότητα τους παρ' όλο που είναι εξωπραγματικά αλλά που γίνονται άκρως ρεαλιστικά ως προς τη θεματική των φτωχών προαστίων, που θυμίζει τον Πιερ-Πάολο Παζολίνι του "Μάμα Ρόμα". Πρόκειται για το μέρος της έλευσης του Βικτόρ στον κόσμο μέσα σ' ένα λεωφορείο που διασχίζει τους δρόμους της Μαδρίτης και τη επόμενη θεματική όταν συντελείται ένα κατά λάθος και παρ' ολίγον έγκλημα σε ένα σπίτι στη Μαδρίτη. Η πρώτη σεκάνς αφορά στον Βικτόρ τη στιγμή που γεννιέται, η δεύτερη πάλι στον ίδιο μετά από 20 χρόνια, όταν επισκέπτεται την Ελένα - γυναίκα που είχε γνωρίσει την προηγούμενη.

Σύνοψη

 Έχοντας μόλις αποφυλακισθει ο Βικτόρ εμπλέκεται σε καυγά με την Έλενα καθώς εκείνη τον διώχνει κι εκείνος δεν φεύγει. Στο περιστατικό φθάνουν οι δύο αστυνομικοί Σάντσο και Νταβίντ, φίλοι μεταξύ τους, που κάλεσαν από την πολυκατοικία, ένοικοι, θορυβημένοι απ' τις φωνές.

Στη συμπλοκή μαζί τους καθώς εισβάλουν στο διαμέρισμα, εκπυρσοκροτεί το όπλο που κρατάει ο Βικτόρ έχοντας το πάρει από τη φίλη του που το είχε υψώσει απειλώντας τον προηγουμένως, πως αν δεν φύγει θα τον σκοτώσει και συλλαμβάνεται, τη στιγμή που το όπλο του δεύτερου αστυνομικού - του Σάντσο, έχει κι αυτό εκπυρσοκροτήσει τραυματίζοντας τον άλλο αστυνομικό φίλο του Νταβίντ.

Ο Βικτόρ τη φυλακή εκτίει μια πενταετή ποινή και όταν βγαίνει γυρίζει στην παλιά του γειτονιά όπου συναντά την Ελένα που στο μεταξύ έχε παντρευτεί τον Νταβίντ - δεύτερο αστυνομικό, της προ πενταετίας συμπλοκής - δυστυχώς παράλυτο από τότε που είχε εκπυρσοκροτήσει το όπλο. Τον συναντά και ο Νταβίντ που τον απειλεί μη τυχόν ξαναπλησιάσει τη γυναίκα του - η οποία εργάζεται σε παιδικό σταθμό έχοντας αφήσει πίσω την παλιά της περιθωριακή ζωή με τα ναρκωτικά...

Σκοτεινό Ερωτικό γαϊτανάκι


Ay mi perro

Καυτή Σάρκα Carne Trémula - Pedro Almodóvar

Κριτική

Αυτή είναι η αρχή του έργου ως τη μέση περίπου - διάστημα που κερδίζει τον θεατή αφήνοντας του τη διάθεση να παρακολουθήσει τη ταινία ως το τέλος. Ενώ παρεμβάλονται κάποια περιστατικά με έξαρση του σεξ - που σίγουρα είναι πολύ εξωπραγματικά αλλά συγχρόνως μοιάζουν άκρως ρεαλιστικά: μια ικανότητα που έχει ο σκηνοθέτης να δείχνει με πειθώ τον ρεαλισμό του εξωπραγματικού ή εξωφρενικού όπως θέλεις πες το, ανεβάζοντας το ως το γκροτέσκο, καθώς η ταινία με τα εμβόλιμα από την τηλεόραση νέα των 70 's, κυλάει απρόσκοπτα αν και μοιάζει με μπερδεμένο γαϊτανάκι γύρω από τον "γόη" Βικτόρ που η μητέρα του έχει πια πεθάνει έχοντας του αφήσει ένα κομπόδεμα.

Αυτό που αξίζει στην ταινία είναι η σκηνοθεσία: πολύ γρήγορη και εύστοχη εξιστόριση γεγονότων που αγγίζουν το γκροτέσκο καθώς η πλειάδα των ηθοποιών που απαρτίζουν το καστ παίζουν με τρομερή ακρίβεια ρόλους που προφανώς καθόλου δεν τους μοιάζουν. Η "ζωή κατά λάθος" μπορεί να δώσει ένα μήνυμα αισιοδοξίας: πως ο άνθρωπος συνεχίζει με το κεφάλι ψηλά πέρα και πάνω στις κάθε είδους δράματα. Το κακό θα τελειώσει κάποτε όπως και οι σκοτεινές μέρες της δικτατορίας του Φράνκο.

Στοιχεία ταινίας

Live Flesh (1997) on IMDb
  • Τίτλος: Καυτή Σάρκα Carne Trémula
  • Σκηνοθεσία: Pedro Almodóvar
  • Σενάριο: Pedro Almodóvar (και άλλοι δύο)
  • Πρωταγωνιστούν: Javier Bardem, Liberto Rabal, Francesca Neri, José Sancho, Angela Molina
    • Εμφανίζονται: Penelope Cruz, Pilar Bardem
  • Είδος: Δραματική κομεντί
    • Υποείδος: ερωτική
  • Έτος: 1997
  • Διάρκεια: 1:43΄
  • Τόποι γυρισμάτων: Μαδρίτη (λίγο) και περίχωρα
  • Τιμητικές διακρίσεις: Bafta: Υποψηφιότητα μη αγγλόφωνη ταινία 1999, Goya Festival Α΄βραβείο καλύτερου υποστηρικτικού ρόλου José Sancho, Υποψηφιότητα Α΄ρόλου Javier Bardem, Fotogramas del Plata: Καλύτεροι ηθοποιοί Angela Molina, Javier Bardem (σε άλλους ρόλους)
  • Αξιολόγηση: 💛💛💛 [συνιστάται η παρακολούθηση με επιφυλάξεις λόγω των ακραίων σκηνών]

Ρήσεις

Sancho: Δεν ξέρω τι να κάνω...
David: Πίνε λιγότερο
Sancho: Αυτοί που δεν ξέρουν, νομίζουν πως αν δεν πίνεις λύνεις όλα τα προβλήματα σου


Carne Trémula - Sancho y Clara

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ψηλά Τακούνια

Κέικ Μαρμπρέ

Σαλάτα Caprese